המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2012

ארכיון כתבות 2012

תאריך: 31/07/2012

המועצה הישראלית לצרכנות: צרכנים משלמים בשנה כ 140 מיליון ₪ לחברות הסלולר בגלל  חיובים כפולים על משלוח מסרונים ארוכים
 
שליש מהמיסרונים הנשלחים  מידי יום  הם ארוכים מ 70 תווים ולפיכך מחוייבים צרכנים בחיוב כפול ע"י חברות הסלולר, חיוב זה "עולה"  לצרכנים  כ 140 מיליון ₪ מיותרים בשנה. נתון זה עולה  מסקר שערכה המועצה  לצרכנות ביולי 2012 באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה.

מהסקר עולה גם כי 70% מהצרכנים (שלא נמצאים במסגרת חבילות) לא מודעים כלל כי כשהם שולחים הודעת הכוללת יותר מ 70 תווים הם מחוייבים בהודעה נוספת או יותר.
 
שירות המסרונים של חברות הסלולר הוא אחד השירותים הרווחיים ביותר. עובדה זו נגזרת מתשתית הפעלה זולה במיוחד, וגורמת לרווחים של מאות ואף אלפי אחוזים לחברות.
 
מהסקר עולה כי  כ 60% מלקוחות חברות הסלולר עדיין לא יודעים כי קיימת מגבלת תווים (בעברית 70 באנגלית ורוסית 160 ) וכי מסרון ארוך מחויב כ- 2  מסרונים  או יותר.  45% לא מודעים לכך כי  70 התווים כוללים גם מרווחים וסימני פיסוק. 
חישוב העלות רק לציבור הצרכנים המשלם על מסרונים שלא במסגרת חבילה, מצביע על סכום לא מבוטל של 140 מיליון ₪ בשנה של תשלומים מיותרים לחברות הסלולר.
בשיתוף פעולה של המועצה לצרכנות עם ח"כ אמנון כהן הונחה על שולחן הכנסת   הצעת חוק שתבטל את הגבלת התווים במסרונים. בהצעת החוק, מוצע לקבוע כי שליחת מסרון יחוייב לפי תעריף של  הודעה אחת.

מנכ"ל המועצה עו"ד אהוד פלג: "פער הרווחים הבלתי סביר של חברות הסלולר על המסרונים אינו מכת שמיים. ניתן וצריך לפעול נגדו בדרך של התערבות המחוקק והרגולטורים, כדי לבטא את ההגינות בצורה מוחשית בתנאי ההתקשרות בין החברות לצרכנים. העובדה כי תחום הסלולר עבר לאחרונה רפורמות צרכניות חשובות אינו עומד בסתירה לצורך לבער פרקטיקות נוספות שהן בלתי הוגנות בתחום זה.